You are currently viewing מהם התסמינים של מחלת הפרקינסון?

מהם התסמינים של מחלת הפרקינסון?

לפני מספר ימים דוקטור אלעד לאור הסביר מהי מחלת הפרקינסון, וכיצד היא נגרמת. היום, ד”ר לאור יסביר מהם התסמינים של המחלה:

“לעיתים, התסמינים הראשונים של המחלה, יכולים להיות עדינים וקשים לאבחון. עם הזמן מתפתח אצל החולים רעד של הגפיים, קושי בהליכה וחוסר יציבות, האטה בתנועות, קשיון שרירים ותסמינים נוספים. הרעד האופייני לחולי פרקינסון, הוא בד”כ במנוחה, והוא מתאפיין בתנועות חוזרות של האגודל והאצבע. הרעד לא חייב להיות ביד, ולעיתים הרעד הראשוני מופיע בלסת או ברגל”, מציג דוקטור אלעד לאור. דוקטור אלעד לאור

“המטופל מפתח קישיון שרירים, והשרירים שלו נשארים מתוחים ומכווצים כל הזמן. בנוסף, מתפתחת איטיות בתנועה, ופעולות שבוצעו בעבר במהירות, כגון רחצה או הלבשה של בגדים, עלולות לארוך זמן רב. בשלב מסוים, החולה מפתח חוסר יציבות, והוא נוטה ליפול יותר בקלות. כאשר המחלה מתקדמת, קיים קושי בהליכה, והחולים מתקשים ללכת בלי לעצור או ליפול. בנוסף, מופיעים אצל החולה גם שינויים בכתב היד, שינויים בהבעות פנים (פנים חסרי הבעה) ושינויים בדיבור ובאכילה”, מוסיף ד”ר לאור. 

הוא מוסיף, כי “עם התקדמות המחלה, התסמינים מחריפים וגורמים לנזקים נוספים. אצל חלק מהחולים מופיע דיכאון בתחילת המחלה, אפילו בטרם אובחנו תסמינים אחרים. חולים אחרים מפתחים מצבי רוח משתנים, בעיות שינה, אובדן זיכרון וחשיבה איטית. בעיות נוספות אופייניות הן: בעיות בדרכי השתן, עצירות ובעיות עור שונות. שכיחות הדמנציה היא גדולה יותר בחולי פרקינסון ביחס לאוכלוסיה הכללית, והיא מתרחשת בשלבים המאוחרים של מחלת הפרקינסון”, מסכם ד”ר אלעד לאור. 

כתיבת תגובה