You are currently viewing איך אפשר לחיות באופן תקין עם בריחת שתן?
ד"ר אלעד לאור - אפשר לחיות עם בריחת שתן!

איך אפשר לחיות באופן תקין עם בריחת שתן?

אחוזים ניכרים באוכלוסייה, במיוחד בגילאים מתקדמים, סובלים מבריחת שתן – ולא נהנים במיוחד לשתף בכך. מדובר בחווייה שרבים תופסים כמביכה ביותר. “יש מספר דרכים להתמודד עם בריחת שתן. אחת מהן היא התנהגותית – כלומר שינויי הרגלים שניתן לשלב ביום-יום. לפעמים, השינוי הזה מוביל לתוצאה טובה שלא דורשת טיפולים נוספים”, מסביר ד”ר אלעד לאור.

כמה שיטות פרקטיות להתמודדות עם בריחת שתן

  • התרוקנות קבועה – השתדלו להתפנות בכל שעתיים או שלוש שעות, ולא רק כאשר אתם חשים דחיפות במתן שתן. הטילו את מימיכם לפני נסיעה, לפני טיול וכדומה.
  • תרגילים לחיזוק רצפת האגן – השתדלו לתרגל אותם בקביעות (תוכלו לצפות איך עורכים אותם בחיפוש Google קצר) כדי לחזק את השרירים אשר תומכים בשלפוחית.
  • משקל תקין – דאגו לאכול בצורה מסודרת ולבצע פעילות גופנית, כך שמשקל גופכם לא יעלה ותסבלו מעודף משקל. במקרים של עודף משקל, הבטן יוצרת לחץ שמוביל לחוסר שליטה בשלפוחית. זהו גורם מרכזי ביותר בהתמודדות עם בריחת שתן.
  • צריכת נוזלים מאוזנת – “מצד אחד, יש צורך לשתות כמות מספקת של מים, ומצד שני, קיים חשש מפני בריחת שתן”, מסביר ד”ר אלעד לאור. אז מה עושים? בוחרים בדרך האמצע. לא שותים המון מים ברמה שתוביל לבריחת שתן ולתכיפות רבה, אבל גם לא שותים מעט מדי.
  • פחות אלכוהול וקפאין – כידוע, גם אלכוהול וגם קפאין הם חומרים משתנים (שגורמים לצורך במתן שתן) ולכן כדאי להפחית בצריכתם. למשל: בירה ללא אלכוהול, קפה נטול קפאין ועוד.

כתיבת תגובה