You are currently viewing טיפולים מקובלים לבריחת שתן במבוגרים
בריחת שתן במבוגרים - ד"ר אלעד לאור

טיפולים מקובלים לבריחת שתן במבוגרים

בריחת שתן במבוגרים היא מצב שבו קיים צורך לתת שתן באופן פתאומי או לא צפוי, מבלי יכולת לשלוט בו. המצב הזה, כפי שמסביר ד”ר אלעד לאור, העוסק בתחום הגריאטריה, יכול להיות מצב זמני בשל נסיבות נקודתיות, או קבוע – ולפעמים יכול להיות אחד מהתוצרים של מחלות שונות, כמו דלקת פרקים, בעיות נפרולוגיות, בעיות נפשיות ועוד.

מבוגרים הוא קהל שבו מתרחשת תופעת בריחת השתן באופן מוגבר, מוסיף ד”ר אלעד לאור. עם זאת, במקרים רבים, לא מדובר בגזירת גורל שאין אפשרות להתמודד איתה. הדבר הראשון שחייבים להתגבר עליו הוא הבושה: רבים מהמבוגרים מתביישים ולכן לא מקבלים טיפול בזמן.

טיפול בבריחת שתן במבוגרים יכול להתבטא בשינויים באורח החיים, כמו הפחתת צריכת קפה ואלכוהול, התאמת תרופות למחלות שונות וטיפול בבעיות רפואיות שונות שעלולות להוביל לבריחת שתן מוגברת. 

טיפולים נפוצים אחרים

  • תרגול שרירי האגן – התרגול השגרתי של שרירי האגן יכול לחזק את השליטה על שתן ולמנוע בריחת שתן. הדבר יכול לכלול תרגול של כל סוגי השרירים שבאזור האגן, כולל שרירי הפרקים והשרירים שמסביב לבלוטת השתן.
  • ניתוח – במקרים מסוימים של בריחת שתן במבוגרים, ניתוח עשוי להיות חיוני לפתרון הבעיה על ידי טיפול בגורמים המובילים לבריחת שתן. ד”ר אלעד לאור מסביר, כי ניתוח הוא בדרך כלל מוצא אחרון, וכי ניתן במקרים רבים להשיג איכות חיים סבירה בשינוי אורחות חיים ובתרגול של שרירי האגן.
  • טיפול תרופתי – תרופות יכולות לסייע להתמודדות עם בריחת שתן במבוגרים. ישנן תרופות המסייעות להשיג שליטה בשתן וגורמות להפחתת הצורך להשתין לעתים תכופות. התרופות האלה פועלות על השרירים והמערכת העצבית. ייתכן כי תרופות לבעיות רפואיות אחרות עשויות לסייע בטיפול בבריחת השתן. השימוש בתרופות חייב להתבצע תחת פיקוח רפואי ובליווי פרטני של הרופא המטפל.

כתיבת תגובה