You are currently viewing ד”ר אלעד לאור מסביר על אי ספיקת לב – חלק #2

ד”ר אלעד לאור מסביר על אי ספיקת לב – חלק #2

חלק #1: ד”ר אלעד לאור מסביר מהי אי ספיקת לב

מהם הסוגים של אי ספיקת לב?

“מבחינה היסטורית נהוג לחלק את אי ספיקת לב לימנית ושמאלית, לפי תפקוד חדרי הלב”, עונה ד”ר אלעד לאור.

“באי ספיקת לב שמאלית, יש הפרעה בהתכווצות החדר השמאלי של הלב וביכולתו לספק דם לאיברי הגוף. החדר השמאלי מזרים דם מחומצן מהריאות אל שאר הגוף ולכן כאשר הוא נפגע, מצטבר דם בכלי הדם בריאות, ונוצרת תופעה הנקראת בצקת ריאות. מצב זה יכול להתפתח במהירות והוא בבחינת מצב חירום רפואי, המתבטא בקוצר נשימה קשה, שיכול לסכן את החיים”.  

“לעומת זאת”, ממשיך ד”ר אלעד לאור, “באי ספיקת לב ימנית נפגע חדר ימין שתפקידו להזרים דם מהאיברים השונים בחזרה לריאות. לכן ביטויה העיקרי הוא הצטברות דם בוורידי הגוף, ותוצאתה נפיחות (בצקת) בקרסוליים ובגב התחתון. לעתים, אי ספיקת הלב נגרמת מפגיעה בצד השמאלי של הלב ובצדו הימני גם יחד”. 

“ישנה חלוקה נוספת של אי ספיקת לב, והיא לפי כושר ההתכווצות של חדר שמאל: אי ספיקה סיסטולית היא אי ספיקת לב בה יש הפרעה בכיווץ חדר שמאל, ואי ספיקה דיאסטולית היא אי ספיקת לב בה יש הפרעה בהרפייה של חדר שמאל”.

מהם התסמינים של אי ספיקת לב?

ד”ר אלעד לאור מסביר: “התסמינים תלויים כמובן בסיבה לאי ספיקת הלב, אך המאפיינים העיקריים הם ירידה בכושר היכולת לבצע פעילות גופנית ותחושת עייפות וחולשה גם לאחר פעילות גופנית קלה. בנוסף יש הצטברות של נוזלים באזורים שונים בגוף; הצטברות נוזלים בריאות גורמת לקוצר נשימה העלול להחמיר בשכיבה. צבירת נוזלים בבטן עלולה לגרום לחוסר תיאבון, בחילות והקאות, ואילו צבירת נוזלים ברגליים יכולה לגרום לנפיחות ובצקות”.

כתיבת תגובה