You are currently viewing ד”ר אלעד לאור | אי ספיקת לב | חלק #3

ד”ר אלעד לאור | אי ספיקת לב | חלק #3

חלק #1: ד”ר אלעד לאור מסביר מהי אי ספיקת לב

חלק #2: ד”ר אלעד לאור מסביר מהם הסוגים והתסמינים של אי ספיקת לב

כיצד מאבחנים אי ספיקת לב?

“האבחנה נעשית בהתחלה על פי התסמינים של החולה; קוצר נשימה, בצקות, קושי במאמץ וכו’, ועל פי הרקע הרפואי שלו, כלומר, אם יש לו היסטוריה של התקף לב או לחץ דם”, מסביר ד”ר אלעד לאור.

“בבדיקה גופנית ניתן למצוא בצקות ברגליים, חירחורים בבדיקת הריאות, ונפיחות של הבטן כתוצאה מהצטברות נוזלים. למרות זאת, הבדיקה העיקרית שמאבחנת אי ספיקת לב היא בדיקת אקו לב. בבדיקה זו מעריכים את יכולת ההתכווצות של הלב ואת תפקודו”. 

כיצד מטפלים באי ספיקת לב?

“הטיפול הטוב ביותר באי ספיקת לב הוא מניעה של מצב זה. כלומר, טיפול בגורמי סיכון שיכולים להוביל להתקף לב או מחלת לב – הפסקת עישון, איזון לחץ דם וסוכרת, הפחתה של רמות השומנים בדם, ירידה במשקל וביצוע פעילות גופנית”.

ד”ר אלעד לאור מוסיף: “לצערנו, לא ניתן לרפא אי ספיקת לב, אך יש תרופות מסוימות שעוזרות עם התסמינים ומאטות את קצב הידרדרות המחלה. יש מספר סוגים של תרופות כאלה:

  1. תרופות המאטות את קצב הלב ומשפרות את כיווצו. תרופות אלו נחשבות ממשפחת חוסמי הבתא. 
  2. תרופות המרחיבות ורידים ומורידות עומס מהלב. נחשבות לתרופות ממשפחת חוסמי ACE או חוסמות את הקולטן לאנגיוטנזין (ARB).
  3.  תרופות המפחיתות נוזלים בגוף, אלו תרופות משתנות כמו פוסיד או אלדקטון. 
  4. תרופות שמגבירות את התכווצות הלב, כמו דיגוקסין”.
קיימים מספר טיפולים תרופתיים אפשריים | תמונה: Canva

 

“קיימים טיפולים נוספים שיכולים לעזור לתסמינים ולהתכווצות הלב, טיפולים כמו השתלת קוצב לב, החלפת מסתם, ניתוח מעקפים, השתלת לב או לב מלאכותי”.

מה תוחלת החיים של אנשים עם אי ספיקת לב?

“מדובר בתמונה עגומה”, אומר ד”ר אלעד לאור. “התמותה באי ספיקת לב היא גבוהה. עד 40% מהחולים נפטרים בתוך שנה ממועד האבחון. התמותה של חולים עם קושי בנשימה במנוחה נושאת תמותה שנעה בין 30%-70% לשנה. ההמלצה שהכי חשוב לזכור היא שהתמדה בפעילות גופנית מודרכת מביאה לשיפור ניכר ביכולת התפקודית, באיכות החיים ובתוחלת החיים”, מסכם ד”ר לאור.

כתיבת תגובה